Oktoobris alustab A. Le Coq õllekultuuri arendamise projektiga Beer Star, mille eesmärk on tõsta õllede serveerimiskvaliteeti Eesti pubides ja restoranides. Projekti üheks eestvedajaks on Eesti esimene õllesommeljee Kristjan Peäske, kes on ainsana Eestis läbinud põhjaliku koolituse Inglismaal, Londonis F & B Partnership Ltd poolt.
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul võib õlle pakkumist ja serveerimist pidada õllekultuuri üheks olulisimaks osaks. “Kui kõik teavad, kuidas pakkuda veini ja milliste roogadega seda sobitada, siis õlle puhul sellele paraku tähelepanu ei pöörata ning meie soov on seda muuta,” ütles Noop.
Tema sõnul ootavad õiget õlleserveerimist ka tarbijad. “Aasta alguses Turu-Uuringute ASi poolt läbiviidud uuringust selgus, et 88% õllejoojatest ootavad õlle õiget serveeringut ning 62% õllejoojatest arvab suuremal või vähemal määral, et restoranides ja pubides on õlle õige serveerimise koha pealt veel arenguruumi,” tõi Noop välja tarbija ootused.
Noobi hinnangul ei aita õllekultuuri arendamisele kaasa pelgalt sellest rääkimine, vaid midagi tuleb ka reaalselt ette võtta. “Alustasime oktoobris ainulaadse projektiga “Beer Star”, mille eesmärk on tõmmata tähelepanu ja tõsta ausse õlle serveerimine kui õllekultuuri üks oluline osa Eesti pubides ja restoranides,” lausus Noop. “Projekti raames saavad A. Le Coqi õlut müüvad kohad spetsiaalse väljaõppe, kuidas õlut hinnata, serveerida ja sobitada toiduga,” kirjeldas Noop.
Projekti teiseks eestvedajaks ning koolituste läbiviijaks on Eesti esimene Õllesommeljee Kristjan Peäske, kes läbis suvel õllesommeljee koolituse Londonis, F&B Partnership Beer Sommelier programmi raames. Kristjani õpetajaks oli üleilmselt tunnustatud õllesommeljee Marc Stroobandt. Kristjan Peäske on kahel viimasel aastal pärjatud Eesti parima sommeljee tiitliga ning pälvinud ka esisommeljee tiitli Baltikumi tasandil.
Koolituse edukalt läbinud koht pälvib “Beer Star” sertifikaadi, mis antakse välja õlut tipptasemel serveerivatele pubidele ja restoranidele. Lisaks sertifikaadile pannakse pubi või restorani ukse peale vastav uksemärk, laudadele vastavad õllealused ning Beer Star nimega märgistatakse ka õllekraanid. “See on märk, mis annab ka tarbijale kindlustunde õllepakkumise kvaliteedi kohta,” selgitas Noop projektiga kaasnevat märki. “Usun, et selline viis õllekultuuri arendamisel rikastab nii meie enda kultuuriruumi kui jätab meie pubidest, baaridest ja restoranidest hea mulje ka väliskülalistele,” lisas ta.
Noop lisas, et Beer Star on tunnustus, mis jääb õlleserveerimiskvaliteeti esindama pikaks ajaks. “Meie jaoks on oluline, et alustatav projekt oleks jätkusuutlik ning sertifikaadi pälvinud pubid ja restoranid hoiaksid ka edaspidi õiget õlleserveerimist au sees. Seetõttu hakkavad koolituse läbinud kohti üle Eesti kontrollima õllekontrölorid,” ütles Noop. Õllekontrolörid külastavad erinevatel aegadel koolituse läbinud pubisid, baare ja restorane ning hindavad õlleserveerimise oskust. Nendelt saadav tagasiside on väärt informatsioon ka toitlustuskohtadele endile, kes saavad vahetut tagasisidet teenindaja ja teeninduskvaliteedi kohta.
A. Le Coqi poolt ellu kutsutud projekti “Beer Star” eesmärk on arendada Eesti õllekultuuri, rõhutades eeskätt õlle serveerimiskvaliteeti pubides, baarides ja restoranides. Projekti raames koolitatakse välja ligi 50 A. Le Coqi õlut müüvat pubi, baari ja restorani üle Eesti. Koolitajaks on spetsiaalse väljaõppe saanud Eesti esimene õllesommeljee Kristjan Peäske. Koolitustega alustati oktoobris ning lõpetatakse järgmise aasta kevadeks.