Varasemad uudised
Eesti joogituru liidri A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi hinnangul joogiturg käesoleval aastal tõenäoliselt ei kasva ning jääb mullusele tasemele. Eelmist aastat mõjutasid kehv suvi ja tarbimise langus.
“Esiteks mõjutab sel aastal tootjaid ja tarbijaid lahja alkoholi aktsiisitõus; teiseks mõjuriks on poliitiline risk, kuna Eestis on valimisaasta ja tõenäoliselt tahetakse piirata või reguleerida õlle, energia- ja karastusjookide tarbimisega seonduvat; kolmandaks kallinevad mitmed joogitööstuse toorained, mis on pikaajaline ja püsiv trend seoses rahvastiku kasvuga maailmas; neljandaks tõuseb energia hind, “ ütles Noop.
Ta lisas ka turundusliku riski, sest tootjatel on palju raskem oma sõnumeid tarbijateni viia, kuna ostjad on killustunud eri kanalite vahel ning uusi tarbijaid on aina raskem juurde võita. “Joogituru ainukeseks tundmatuks muutujaks jääb suvi ning kui see tuleb mullusest parem, ennustan joogiturule kasvu, “ lisas Noop.Tarmo Noop ütles, et 2012. aasta oli A. Le Coq’ile joogituru keskmisega võrreldes oluliselt edukam. “ Kindlustasime liidripositsiooni veelgi, samal ajal kui õlleturg kukkus -4% ja mittealkohoolsete jookide sektor kahanes -5%,” sõnas Noop. “A. Le Coq’i õllede müük mullu ei kahanenud, hoidsime 2011. aasta taset, kõige rohkem võitsime mahlas, kus turg kukkus -9% ja meie kasvasime +2% ning vee segmendis, kus turg ei kasvanud, kuid Aura ja Värska Mineral brändiga võitsime juurde +13% turgu,” täpsustas Noop.
A. Le Coq’i käive kasva eelmisel aastal 5%.Noobi sõnul on 2013. aastal lahja alkoholi kategoorias eesmärgiks siidrituru liidripositsiooni võitmine ning long-drink’is suurema turuosa võitmine. Mittealkohoolsete jookide turul on sihiks turuosa suurendamine mahla-, vee- ja karastusjoogi segmendis ning energiajookide turul.