Eesti juhtiv joogitootja A. Le Coq kasvatas 2009. aastal oma tähtsaima tootesegmendi, õlle turuosa ajal, mil kogu õlleturg langes Nielseni andmetel 7,1%, ühtlasi kasvatas ettevõte oma müügiraporti kohaselt aasta kokkuvõttes märkimisväärselt siidrite ja karastusjookide müüki vastavalt 18% ja 15%.
A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi hinnangul on ettevõte edukalt suutnud kohanduda langeva turu tingimustes. „2009. aastal kogesid tagasilööki kõik tööstused ja sellises olukorras on turupositsiooni ning müügimahtude säilitamine ning isegi kasvatamine selge võit,” hindas Noop aastat kordaläinuks.
2009. aastal müüs A. Le Coq Eestis ühtekokku 100,7 miljonit liitrit toodangut. A. Le Coq’i õllede müük püsis võrdluses 2008. aastaga samal tasemel ulatudes 51,7 miljoni liitrini. Noop peab positiivseks, et A. Le Coq õllede turupositsioon on viimasel kolmel aastal järjest kasvanud ja tervikuna 2009. aasta keskmise arvestuses saavutas ettevõte 39,1% õlleturust. „Õllemüügis tegime möödunud aastal hea tulemuse ja eriti hindan seda, et suutsime turuosa kasvatada ajal, mil turg ise langes,” lausus Noop.
Noobi sõnul kasvas 2009. aastal ettevõtte tooteportfellis oluliselt siidrite ja karastusjookide müük. „Siidrite müük suurenes jõuliselt 18%, mis tugevdab meie juhtpositsiooni turul veelgi ja teeb Fizz sarjast jätkuvalt konkurentsitult juhtiva siidribrändi Eestis,” kommenteeris Noop tulemusi. Noobi sõnul kasvas siidrite müük tänu tootearendusele ja aktiivsemale müügitegevusele kauplustes. 2009. aasta lõpuks hõivas A. Le Coq’i siider 53% Eesti turust.
Tugevat kasvu näitas ka karastusjookide müük, mis suurenes 15%. „Karastusjookide müüginumbrite olulise kasvu põhjuseks võib lugeda A. Le Coq’i kääritatud kalja turule tulekut,” ütles Noop. Ta lisas, et Nielseni oktoobri ja novembri 2009. aasta tulemuste kohaselt moodustab A. Le Coq kali täna ettevõtte karastusjookide segmendist ligi 28%.
„Aura bränd suutis ka 2009. aastal tõestada end turuliidrina, kasvatades oma juhtivat positsiooni Eesti mahlaturul aasta lõpuks 24,4%-ni,” ütles Noop. Ta lisas, et positiivsete kasvude kõrval oli ka majanduslikust kliimast tingitud paratamatuid tagasilööke, mille tulemusel Aura müük möödunud aastal mõnevõrra vähenes. Mahuliselt müüdi 2009. aastal Aura mahlatooteid ühtekokku 11,5 miljonit liitrit.
Noobi sõnul vajab ka äramärkimist Aura tootesortimendis tugevat kasvu näidanud siirupite müügimahud. „Aktiivne tootearendus, mille raames laiendasime sortimenti viie erineva maitseni, aitas kasvatada siirupite müüki fenomenaalselt 61% võrreldes varasema aastaga,” ütles Noop.
2009. aasta suurimaks edusammuks peab ettevõte laienemist välisturgudele, mis suurendas ekspordi müüginumbreid 4,5 korda, ulatudes ühtekokku 3,3 miljoni liitrini. Suurimaks ekspordiartikliks oli õlu.
Nielseni andmetel olid A. Le Coq’i 2009. aasta keskmised turuosad õlleturul 39,1%, siidriturul 53,2%, long drinkide turul 55,65%, mahlaturul 21,2%, karastusjookide turul 28,3%, veeturul 14,6%, spordijookide turul 75% ning energiajookide turul 20%.