A. Le Coq: miljoni eurone investeering mahlatootmisse tõstis Aura 32%-ga Eesti mahlaturu kindlaks liidriks
Varasemad uudised
Eesti suurim joogitootja A. Le Coq kasvatas aastaga kartongpakendis Aura mahlade müüki 19%, saavutades aasta keskmisena rekordilise 32%-lise turuosa. Suure hüppe tagas miljoni euro suurune investeering 2-liitiriste mahlajookide tootmisliini. Eesti mahlaturg kasvas 2011. aastal paar protsenti.
A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi sõnul tõusid eelmisel aastal joogiturul kõige enam mahla toormehinnad, kuid positiivne on, et vaatamata 30% sisendhindade tõusule mahlakategooria läbimüük Eestis ei langenud, vaid tõusis paar protsenti. Tarmo Noobi hinnangul on mahlaturu väikse tõusu taganud just mahlajookide tarbimise kasv, müükide põhjal on antud segmendis tarbija kindlaks eelistuseks Aura Fresh tooted.
“Müüsime mullu Eestis üle 13 miljoni liitri Aura mahlasid, nektareid ja mahlajooke, ” ütles Noop ja täpsustas, et investeering 2-liitriste mahlajookide tootmisliini võimaldas lisaks edukale müügile koduturul suurendada mahla eksporti Lätti ja Leetu. “Mullu eksportisime mahlu ja mahlajooke 3,6 miljoni liitrit, mis moodustab meie mahlatootmisest 28%,” täpsustas Noop.
2012. aasta kohta lisas Noop, et kuigi turg liigub üha enam mahlajookide tarbimise suunas, on A. Le Coq’i jaoks oluline kvaliteetmahlade sektori arendamine. “Kohe tuleb meie tootearendusest müügile Eesti esimene 100%-ne aedviljamahl ning Aura mahlajookide tooteportfelli lisandub banaani-pirni nektar, mis sobib nii hommikujoogiks kui ka heaks komponendiks smuutidesse.
Tarmo Noop ütles 2012. aasta plaane kommenteerides, et kindlasti suureneb mahlade ekspordi osakaal, sest lisaks Läti ja Leedu turgudele plaanitakse lähikuudel siseneda Aura mahlajookidega Soome turule, kus on kõige minevamaks kaubaks vitaminiseeritud mahlajoogid.
A. Le Coq on kasvatanud viimase aastaga oma kartong-pakendis mahlade müüki 19%. Nielseni andmetel oli A. Le Coq Aura mahlatoodete 32%-lise turuosaga kindel turuliider.
A. Le Coq on ainus Eesti ettevõte, kelle tootesegmendis on kõige suurem osakaal täismahladel.