A. Le Coq toob turule uudse kujundusega Premiumi õllepurgid, mille on kujundanud noored disainerid. Esibrändi värskendamiseks korraldatud disainikonkursile laekus üle saja erineva kujundusidee, millest kolm parimat jõuab moodsate purkidena ka müügile. Kahekümnest parimast finaaltööst korraldatakse näitused Tallinna,Tartu, Narva ja Pärnu kaubanduskeskustes.
A. Le Coq’i juhataja Tarmo Noop ütles, et ettevõte on järjepidevalt igaks suveks mõelnud Premiumile uuendusi, et pakkuda tarbijatele uudsust ja lisaväärtust. „Näiteks eelmisel aastal töötasime välja Premiumile „Extra Cold” kontseptsiooni, mis võimaldab õlut nautida tavapärasest külmemal temperatuuril. Sel aastal aga jõuab A. Le Coq Premiumi purgi näol tarbijateni erinevate kunstnike nägemus tootedisainile,” ütles Noop.
Noobi sõnul tuli idee korraldada avatud disainikonkurss soovist muuta Premiumi purk huvitavamaks ja atraktiivsemaks. Tootedisainialasele konkursile said oma uusi ja värskeid ideid esitada kõik kelle jaoks A. Le Coq Premiumi bränd on oluline või südamelähedane. Reeglina on A. Le Coq Premiumi purkide kujundused olnud õllelikult konservatiivsed ja järginud ühtset disainiliini. Disainionkursil anti Premiumi disaineritele vabad käed, ainsateks piiranguteks olid tootmisega seotud tehnilised tingimused ning A. Le Coq Premiumi brändingu põhielementide säilitamine purgi esiküljel. Konkursi auhinnafond oli 30 000 krooni.
Disainipurgi konkursi võitjateks osutusid Janno Saft, Stanislav Kalinin ja Kristjan Luiga. „Väga põnev oli vaadata noorte disainerite töid ning seda kui loovaid ja julgeid lahendusi tootele välja pakuti. Usun, et kolm võidutööd oleksid ka rahvusvaheliselt konkurentsivõimelised disaininäited ning võidutööde autoritel on kindlasti põhjust tulemuse üle uhkust tunda,” lausus Noop.
Noop lisas, et huvi konkursi vastu oli suur. Kokku laekus üle saja töö. A.Le Coqi ja Taevas Ogilvy esindajatest koosnev žürii valis finaali 20 parimat tööd, millest omakorda valiti välja kolm võidutööd. „Kõiki finaaltöid on võimalik vaadata suurimates kaubanduskeskustes Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Narvas toimuvatel näitustel,” sõnas Noop.
Ettevõtmises osalenud Tartu Kõrgema Kunstikooli meedia- ja reklaamiosakonna juhataja Jaanus Eensalu sõnul on sellised ettevõtte poolt korraldatavad konkursid igati positiivsed.
„Tudengid suhtuvad sellistesse võimalustesse hästi ning üldjuhul nõuab see üliõpilaselt rohkem tööd ja valdkonda süvenemist, mistõttu võib konkurssidelt saada väga häid tulemusi,” ütles Eensalu. Eensalu lisas, et selline koostöö ettevõtte ja ülikooli vahel annab reaalse võimaluse tudengitel oma oskusi näidata ka laiemale ringkonnale.
„Kui paljude noorte disainerite tööd jäävad tihti vaid paberile, siis selliste konkursside puhul on reaalne võimalus, et töö ka realiseeritakse ning loodud disainist saab osa väga suur tarbijaskond,” kiitis Eensalu konkursi ideed. Samuti aitavad konkursid üliõpilast ette valmistada tööturule minekuks, kuna see on võrreldav päris tööga, kus tuleb kliendiga suhelda ning koostöös temaga luua parim lahendus. Lisaks on sellise konkursi võit ka heaks märkeks CV-sse.
Kolme võitja Kristjan Luiga, Janno Safti ja Stanislav Kalinini sõnul oli neil au esimest korda sellisest disainikonkursist osa võtta. Nende hinnangul rikastavad sellised konkursid igapäevast tootedisaini ning annavad tarbijatele suurepärase võimaluse osa saada noorte disainerite loomingust. Konkursile esitatud parimatest töödest koostatud näitusega saavad kõik tutvuda näitustel:
– Tallinnas Viru Keskuse aatriumis 1. aprillist kuni 12. aprillini,
– Tartus Lõunakeskuses 13. aprillist kuni 26. aprillini,
– Narvas 27. aprillist kuni 03. maini,
– Pärnus 04. maist kuni 17. maini.
Uue kujundusega Premium purgid jäävad poodidesse kuni 2009. aasta lõpuni.