A. Le Coq tegi 2013. aastal Eestis läbi aegade suurima müügitulemuse – kokku läks kaubaks üle 115 miljoni liitri jooke. Suurima kasvu tegi ettevõtte müügis vesi. Omatoodete eksport suurenes 12%.
A. Le Coqi juht Tarmo Noop tõi hea müügitulemuse põhjusena välja kaks peamist tegurit – sooja suve ning suurenenud müügi laevadele ja sadamates. “Pikk ja ilus suvi tõstis meie veekategooria müüki 28%. Enim kasvas magustatud maitsevete ehk near-water’ite osa, mis näitab tarbijate selget soovi ja eelistust lisandväärtusega vete suhtes,” lausus Noop.
Teise olulise tegurina nimetas Noop travel-trade’i 15-protsendilist müügikasvu, millest enamiku moodustab õlle müük. “Eesti õlleturg oli eelmisel aastal viieprotsendilises languses, kuid hoolimata sellest tõusis A. Le Coqi õllede segment 4% ja seda eeskätt tänu müügile laevadesse ja sadamatesse,” ütles ta. Ta lisas, et travel-trade’il on ettevõtte müügis väga arvestatav osakaal, sest valdavalt Soome turistidele müüdav õlle kogus on võrreldav ligi kolmandikuga meie kauplustes ja ho-re-ca sektoris müüdava õlle mahuga.
Noop tõi välja, et A. Le Coq Premiumist on saanud enimostetud importõlle bränd Soomes. “Soomes müüakse Premiumit aastas kolm miljonit liitrit, kui sellele lisada veel travel-trade’i kaudu ostetav õllekogus, on meie turuosa põhjanaabrite juures 5% lähedal.”
Õllede kategoorias osutus edukaks ka ajaloolise taustaga A. Le Coq Imperiali kvaliteetõllede sari. “Imperial Ale ja Gold pälvisid tarbijate poolehoiu tänu unikaalsele pudelile ning erilistele maitsetele. Menukasse sarja lisandub juba sel kuul uus märtsi-tüüpi õlu Imperial Märtzen,” sõnas Noop.
A. Le Coqi grupiväline eksport kasvas möödunud aastal 12%, milles oli oma osa ka möödunud aastal Armeenia ja Ungariga sõlmitud lepingutel. “Eelmisel aastal vähenesid allhanked tütarettevõtetele, kuid selle eest suurenes omatoodete eksport välisturgudele, kuhu müüme peamiselt siidrit ja lahjasid kokteilijooke,” märkis Noop ning lisas, et suuremateks eksportturgudeks on Taani, Ungari, Tšehhi, Ukraina, Kreeka ja Aserbaidžaan. “Ka sel aastal on meil plaanis oma eksporti kasvatada ning esimeste uute lepinguteni jõutakse juba lähiajal,” valgustas Noop ekspordiplaane.
Lisaks õlle ja vee müügile kasvas eelmisel aastal ka ettevõtte spordijookide ja long-drink’ide müük. Teised tootegrupid jäid samale tasemele või langesid veidi.