Eesti suurima joogitootja A. Le Coq’i kogumüük kasvas eelmisel aastal 10%, tõustes ligi 125 miljoni liitrini. Üle 108 miljoni liitri müüdi Eestis ning üle 16 miljoni liitri eksporditi Leetu, Inglismaale, Soome ja Taani, ekspordimaht kasvas 30%. Suurim müügikasv sisemaal oli õlle (+9%), karastusjoogi (+18%), long-drinki (+6%) ning mahlajoogi (+12%) kategoorias.
A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi hinnangul oli joogiturg tervikuna möödunud aastal kerges miinuses. Väga hea müügitulemuse on teinud A. Le Coq’i õllede segment, kasvades aastaga 9%. „Kuna turunumbrid arvutatakse müüdud õllede koguste pealt ja A. Le Coq’i tooteportfelli kuulub ka Heineken, siis A. Le Coq’i poolt müüdud brändiõllede turuosa oli 39,2%, millega edastasime kõiki konkurente,” ütles Noop
Noobi sõnul on väga edukas olnud 2010. aastal eksport, kasvades 30%. “Tarbimise langus siseturul sundis otsima lisavõimalusi Leedu, Soome ja Taani turul, kus olime edukad õlle, siidri ja longero müügis,” ütles Noop ja lisas, et eksport kasvatas ettevõtte kasumit, suurendas tootmist ning viis Eesti brändid maailma. Noop lisas, et 2011. eesmärgiks on sisenemine Rootsi ja Saksamaa turule, müügivõimalusi nähakse siidri ja longero segmendis.
Kõige edukam oli müük karastusjoogi sektoris (+18%), müügiedu tagas sisenemine koolajookide segmenti. “RC Cola oli meie jaoks suur risk, kuna julgesime maailma-brändiga konkureerima hakata. Tänaseks oleme poole aastaga saavutanud 12%-se turuosa koolajookide segmendis, mis oli meie aasta eesmärk,” oli Noop edu üle rahul.