Eesti suurima joogitootja A. Le Coq’i kogumüük kasvas eelmisel aastal 7%, 133,4 miljoni liitrini. Müük sisemaal kasvas 5% ja eksport 20%. Suurim müügikasv Eestis oli õlle (+5%), vee (+8%), mahlade (+19%), spordijoogi (+10%) ning long-drinki (+10%) kategoorias.
A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi sõnul tegi mahuliselt suurima tõusu (kasv 3 miljonit liitrit) A. Le Coq’i õllede segment, kasvades aastaga 5%. Uuringufirma Nielseni andmetel oli eelmise aasta õlleturu kasv jaemüügis 3,2%. „Eelmise aasta seisuga on A. Le Coq’i poolt müüdud brändiõllede keskmine turuosa jaemüügis 40%, millega edastasime kõiki konkurente,” ütles Noop. Suure kasvu õllede kategoorias on andnud A. Le Coq Premiumi ja Alexandri jätkuv müügiedu ning oma panuse andsid ka eelmisel aastal turule toodud eeskätt vene elanikkonnale mõeldud Lidskoe Pivo, lahja õlu A. Le Coq I ning Tšehhi traditsioonide järgi valmistatud tugevamaitseline A. Le Coq Pils.
Noobi sõnul on jätkuvalt edukas olnud ettevõtte eksport, kasvades aastaga 20%. “Põhilised eksporditurud olid Taani, Soome ja Leedu ning peamised tootekategooriad õlu, siider ja longero,” täpsustas Noop. Ta lisas, et Skandinaavia on ettevõttele oluline ekspordipiirkond, mille puhul on tegemist majanduslikult stabiilse keskkonna ja suure turuga, mida eestlased hästi tunnevad ning kus logistikakulud on suhteliselt madalad. “Sel aastal plaanime siseneda Kanada ja Ungari turule, kus läbirääkimised on jõudnud juba lõpukorrale,” valgustas ta edasisi ekspordiplaane.