Varasemad uudised
Vaatamata, et AS A. Le Coqi 2009. esimese pooleaasta käive ja ärikasum langesid 15%, vastavalt 527 miljoni ja 90 miljoni kroonini, ületas see ettevõtte hinnangul nende ootusi ja arvestades turu üldist langust, on oma tööstusharus selgelt üks paremaid tulemusi.
ASi A. Le Coq 2009. aasta esimese kuue kuu majandustulemuste kohaselt paranes nimetatud perioodil ettevõtte turupositsioon tähtsamates joogigruppides, kasvatades tootja juhtivat positsiooni Eesti joogituru erinevates segmentides. „Võttes arvesse turu üldist seisu ja konkurentide eelmise aasta tulemusi, oleme oma esimese poolaasta majandustulemustega rahul. Usun, et kõik ettevõtted, kelle kasum kahaneb sel aastal vähem kui 20% on hästi ja edukalt tegutsenud,” kommenteeris tulemusi AS A. Le Coqi juht Tarmo Noop. „Seesugune tulemus oli meil siiski võimalik vaid oma turupositsiooni oluliselt parandades, millega võime samuti väga rahule jääda,” lisas Noop.
Õlle liitriline turg vähenes esimesel poolaastal võrreldes eelmise aasta sama perioodiga AC Nileseni andmetel 7,6%. Selles olukorras parandas A. Le Coq oma turuosapositsiooni esimese poolaasta keskmisena ühe turuosaprotsendi võrra 38,4%-ni. Tarmo Noobi sõnul on seejuures just õlled Premium ja Alexander ettevõtte turuosa tõstnud. „Jätkuvalt on meie lipulaev Premium Eesti õlleturul selgel liidripositsioonil,” lausus Noop. Ta lisas, et järjepidevat kasvu näitas tänavu ka Alexandri õlu, mille populaarsuse põhjuseks peab Noop muuhulgas kevadel turule tulnud pindist purki, mis pakub sama hinna eest 15% suuremat kogust. „Alexander on A. Le Coqi kolmas enimmüüdud õlu ning on olnud tooteportfellis esikolme hulgas tänaseks ligi aastakümneid,” lisas Noop.
Esimesel poolaastal kasvas nii karastusjookide müük kui ka turuosa, hõivates nimetatud perioodil keskmiselt 28,4% Eesti karastusjookide turust, mis on 3 turuosa protsendipunkti enam kui eelmise aasta samal perioodil. Spordijookide segmendis säilitas A. Le Coq oma selge juhtpositsiooni 74,4%-lise keskmise turuosaga, mis on samal tasemel varasema aasta sama perioodiga. A. Le Coq juhib jätkuvalt ka Eesti long drinkide turgu 55,5%-ga, mis on 1,7 turuosa protsenti kõrgem kui aasta tagasi samal perioodil. Mineraalvee segmendis säilitas ettevõtte oma turuliidripositsiooni perioodi keskmise 15,5%-ga.
Esimesel poolaastal tugevdas A. Le Coq liidripositsiooni märkimisväärselt siidrite segmendis, kasvatades turuosa 9,7 protsendi võrra 55,5%-ni. Olukorras, kus turg langes AC Nielseni andmetel ligi 9%, kasvatas ettevõtte oma müüke 4%.
Ettevõtte parandas energiajookide tootegrupis 2009. aasta esimesel poolel oma turupositsiooni ühe turuosaprotsendipunkti võrra, saavutades poolaasta keskmisena 19,7%. Mahlajookides säilitati oma liidripositsioon keskmiselt 38,5%-lise turuosaga, kartongpakendmahlade keskmine 20,5%-line turuosa võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ei muutunud.
„Arvestades, et tegu on ajaga, mil igasugune tarbimine liigub langevas tendentsis ja tootmisettevõtetele prognoositakse teisel poolaastal kuni 17%-list lisa langust, siis ei jää ka õlletööstus puutumata ning jätkuv müügi vähenemine on selgelt ette aimatav. Mul on väga hea meel, et oleme teinud turu keskmisest parema tulemuse ning parandanud oma positsioone pea kõikides tootegruppides,” ütles Noop. Ta lisas, et tulenevalt tarbijate ostuvõime vähenemisest on oodata aasta teisel poolel ka tarbimise langust ning ostueelistused kujunevad odavamate toodete ja tootegruppide suunas.
Tarmo Noobi sõnul on tihenevas konkurentsis turupositsiooni säilitamiseks oluline panustada jätkuvalt uute toodete arendusse ning säilitada oma toodete kõrged kvaliteedistandardid. „A. Le Coqi eesmärk on püüda hoida tugevat turupositsiooni ka majanduslikult keerulisematel aegadel ja innovaatiline lähenemine on selle juures kindlasti oluliseks võtmeks,” lisas Noop.