Turu-Uuringute AS-i poolt jaanuaris soome laevareisijate seas läbiviidud uuringust selgub, et kaks kolmandikku soomlastest ostaks ka kodumaal Eesti õlut. Soomlaste seas on tuntud valdavalt kaks Eesti õllemarki, A. Le Coq ja Saku, esimest eelistavad nooremad (18-30) ning viimast vanemad (55+) õllejoojad.
Eesti õllede populaarsust näitab ka õlletootjate aasta aastalt suurenenud müük Soomes ja laevakaubanduses. Näiteks on A. Le Coq Premiumi müük Soomes kasvanud kahe aastaga 1,1 miljonilt liitrilt 2,4 miljoni liitrini. Analoogselt on A. Le Coq Premiumi müük suurenenud ka Soome-Rootsi suuna laevadel ja sadamapoodides, kasvades aastaga ligi 40%.
Seda, et soomlased ostavad rohkem Eesti õlut oma kodumaal, toetab ka Eesti Konjunktuuriinstituudi aruanne, millest selgub, et Eesti õlle eksport kasvas 2010 aasta esimese 9 kuuga 72% ja seda eelkõige Soome eksporditud koguste arvel, mis moodustasid peaaegu poole antud toote mahulisest ekspordist. Samuti suurenesid Soome müüdud kogused aastaga 4,2 korda.
Turu-Uuringute uuringujuhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul on soomlaste seas tuntud valdavalt kaks Eesti õllemarki, milleks on A. Le Coq ja Saku. “Kaks õllebrändi eristuvad vaid selle poolest, et Saku on vanemate ja konservatiivsemate soomlaste poolt eelistatud, A. Le Coq’i peavad maitselt paremaks ning ostavad meelsamini aga nooremad soomlased,” ütles Riivits-Arkonsuo. Ta lisas, et vanuses 18 – 30 aastat peavad rohkem kui pooled (53%) Eestit külastavad soome laevareisijad A. Le Coq’i maitselt paremaks. Saku õlle maitse on eelistatum eeskätt üle 55 aastaste soomlaste seas (54%). “Samuti ostavad A. Le Coq’i Soomes nooremad ning Sakut pigem vanemad inimesed,” lisas Riivits-Arkonsuo.
A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi hinnangul kinnitab Turu-Uuringute saadud tulemus üheselt Eesti õlle müüginumbrite kasvu Soomes ja seda, et soomlane ei joo Eesti õlut ainult Eestis vaid ta ostab seda ka Soomes. Samuti on tema sõnul tervitatav, et ka A. Le Coq on jõudnud põhjanaabrite eelistatud õllede hulka. “Kui mõned aastad tagasi teati Eesti õllena üldjuhul vaid Saku õlut, siis nüüdseks kinnitab üle mere tugevalt kanda ka A. Le Coq’i õlu,” on Noop rahul.
Soomlaste eelistus osta kodumaal Eesti õlut väljendub ettevõtte jaoks õlle müüginumbrites. “Kui 2009. aastal müüdi Soomes 1,1 miljonit liitrit A. Le Coq Premiumit, siis 2010. aastaks on liitrite maht tõusnud 2,4 miljonini,” lausus Noop. Ta lisas, et Soome turul läbilöömisele aitab kaasa ka kuulumine Soome ettevõtte Olvi Group’i. “Tänu Olvile on Premiumil väga hea esindatus kauplustes ning suudame pakkuda õlut sama hinnatasemega kui kohalikud tootjad, mis on kindlasti üheks meie eeliseks” lisas Noop.
Samuti on Noobi sõnul suurenenud kahe aastaga A. Le Coq Premium õlle müük Soome-Rootsi suuna laevadel ja sadamates, kasvades aastaga 40 %. Tallink-Silja tootejuhi Birgit Ummeri sõnul on Tallink-Silja laevadel A. Le Coq Premium oma müügimahtu ja tuntust aastatega kasvatanud. “Premiumi on hakanud järjest enam ostma soome klient, kelle jaoks mängib olulist rolli õlle kvaliteet ning mõnevõrra odavam hind,” lausus Ummer.