Tartu 2024 kultuuripealinna avaürituse rongkäigu osaline oli ka äsja A. Le Coqi autoparki lisandunud Scania täiselektriline raskeveok, mis hakkas juba sellest nädalast Tartu linnas kliente teenindama. Tegemist on esimese elektrilise raskeveokiga Tartus.
Uuenduslik masin on ettevõtte autopargis teine. Poolteist aastat tagasi soetas A. Le Coq Baltikumi esimese täiselektrilise raskeveoki Tallinna piirkonna teenindamiseks. „Meie kogemus elektriveoki kasutamisel on osutunud väga positiivseks. Erinevalt esialgsetest arvamustest ei nõudnud sõiduki kasutusele võtmine jaotuslogistikas mingeid ümberkorraldusi ja sellega saab efektiivselt teha kõik vajalikud tarned. Sõiduk on end väga heast küljest näidanud ka talvisel perioodil,“ kommenteerib elektriveoki kasutamist A. Le Coqi juht Jaanus Vihand.
Nüüd võetakse täiselektriline sõiduk kasutusele kaupade tarnimiseks Tartu piirkonnas. Sõiduki kasutusele võtuga väheneb linnaruumis müra ja heitgaaside hulk. Ühe sellise veoki kasutamisel vähenevad CO2 heitmed aastas keskmiselt 20 tonni võrra, mida võib võrrelda ligikaudu 33 sõiduauto kasutamisega.
„Meie jaoks on kestlikkus väga oluline ja enda eeskujuga soovime anda hoogu positiivsetele muutustele. Keskkonnasäästliku transpordi kasutamine ja propageerimine on osa meie jätkusuutliku äritegevuse arendamise põhimõttest. Analüüsime ja otsime pidevalt kohti, kus saame teha jätkusuutlikumaid valikuid. Arvestades, et transpordisektor moodustab Eestis kasvuhoonegaasidest ligikaudu 17%, on autopargi täiendamine elektrisõidukitega loogiline samm,“ sõnas Jaanus Vihand.
„Meil on hea meel anda A. Le Coqile üle Tartu ja Lõuna-Eesti esimene elektriveok, mis hakkab sõitma taastuvelektriga, vähendades nii fossiilsete kütuste tarbimist ja heitgaase kaubavedudes. Võime ka öelda, et pool sellest Scania elektriveokist on kohalik Eesti toode, sest kaubafurgoon ehitati Tartu ettevõttes Tarfurgo. A. Le Coq näitab teise elektriveokiga, kuidas on võimalik järjepidevalt ja samm-sammult üle minna keskkonnasõbralikumale transpordile, investeerides igal aastal vähemalt ühte jätkusuutlikumasse lahendusse,“ rääkis Scania Baltikumi tegevjuht Janno Karu.
Kogu ettevõttes tervikuna kasutatakse ainult taastuvat roheelektrit, kaasa arvatud elektriveoki laadimiseks. Selle tulemusel on sõiduki energiakasutuse jalajälg (well-to-wheel) võrreldes diiselveokiga 99% väiksem. Veok on võimeline ühe laadimise ja täislastiga (14 tonni) läbima korraga kuni 250 kilomeetrit.